Thursday, October 19, 2017

DESCRIEREA, CERINȚELE ȘI OBIECTIVELE CURSULUI

PREAMBUL

Cursul de Etică și integritate academică, conduita cercetării și scriere academică este unul dintre componentele principale ale proiectului de consolidare a deontologiei academice în cadrul Universității din București. El a debutat în 2017-2018 ca un proiect-pilot, unic în România, finanțat prin intermediul Fondului de Dezvoltare Instituțională pentru universități.

Cursul se adresează studenților Facultății de Limbi și Literaturi Străine din anul I de masterat (obligatoriu) și anul I licență (opțional) și totalizează 28 ore fizice și 3 credite ECTS

Cursul este compus din două module:
1. Modulul de Etică și integritate academică - filosofie (4 prelegeri la masterat / 2 prelegeri la licență) - susținut de un profesor de la Facultatea de Filosofie
2. Modulul de Etică și integritate academică - filologie + Conduita cercetării și scriere academică (10 prelegeri la masterat / 12 prelegeri la licență) - susținut de un profesor de la Facultatea de Limbi și Literaturi Străine

CONDIȚIILE DE ABSOLVIRE
frecvență de minimum 50% (atît pentru modulul de filosofie, cît și pentru cel de filologie), 
- susținerea unui test-grilă pentru modulul de filosofie (doar la masterat)
- înaintarea unui referat final, de circa 6000-10000 de semne (characters with spaces), axat pe un studiu de caz ori un alt subiect din domeniul eticii academice și redactat conform normelor și cerințelor de scriere academică detaliate la curs. Menționați la începutul eseului ce stil folosiți pentru aparatul critic [citate, trimiteri, note, bibliografie] și folosiți-l unitar și consecvent în eseu.

Forma de evaluare este Verificare și se punctează cu note de la 1-10.
N.B. Absolvirea cursului de Etică și integritate academică, conduita cercetării și scriere academică reprezintă o condiție de înscriere la examenul de finalizare a ciclului masteral în Universitatea din București.

RESTANȚE
- La examinare pentru restanță, studentul va trebui să promoveze doar proba la care nu a obținut notă de trecere (eseu ori test-grilă).
- Studenții care nu obțin o notă de trecere în sesiunea obișnuită au dreptul, conform Regulamentului studentului FLLS, la încă două încercări în sesiunile consecutive din toamna aceluiași an academic și din iarna anului academic următor.
- Studenții care nu reușesc să cumuleze un minim de 25% prezență vor fi obligați să refacă integral (cu toate obligațiile aferente) acest curs în anul următor, împreună cu colegii din anii inferiori. Pentru acești restanțieri, reexaminările vor avea loc astfel: prima în sesiunea de examene din iarnă și cea de a doua în sesiunea de restanțe din acel an (mai pentru anul 2 de masterat ori septembrie pentru anul 2 de licență). Nerealizarea unui minim de prezențe de 50% îl obligă pe studentul în cauză să intre în an de grație cînd va trebui refăcut integral cursul.


OBIECTIVE
Obiectivele cursului sunt comune tuturor specializărilor.
Obiectiv general: formarea de comportamente și atitudini adecvate din punct de vedere deontologic în munca intelectuală a studenților din Universitatea din București.
Obiective specifice / operaționale:
·        Deprinderea noțiunilor de bază ale deontologiei academice;
o   să cunoască noțiunile de bază ale deontologiei academice.
·        Cunoașterea normelor explicite (texte cu valoare normativă) sau implicite (cutume, practici) care reglementează conduita academică a muncii intelectuale a studenților în activitățile desfășurate în cadrul programelor de studii ale UB;
o   să explice diferențele dintre normele explicite și normele implicite care reglementează munca intelectuală a studenților.
·        Înțelegerea acestora (rațiunea lor, specificitatea în raport cu normele altor instituții similare, corelarea lor cu alte norme deontologice etc.);
o   să argumenteze rațiunea normelor deontologice ale UB și să compare aceste norme cu normele altor instituții.
·        Asimilarea acestora (raportarea lor nemijlocită la activitatea academică desfășurată de către fiecare dintre cursanți în cadrul programelor de studii ale UB);
o   să raporteze aceste norme la standardele disciplinare specifice.
·        Asumarea acestora în activitatea academică a cursanților;
o   să își dezvolte o cultură a responsabilității în munca intelectuală din UB.
·        Aplicarea cunoștințelor dobândite în raport cu specializările și nivelurile de studii ale cursanților;
o   să aplice cunoștințele dobândite în activitățile intelectuale specifice programului de studii urmat.
·        Internalizarea bunelor practici de conduită intelectuală;
o   să manifeste solidaritate, reactivitate și suport pentru consolidarea integrității academice în UB.

COMPETENȚE SPECIFICE URMĂRITE 
Competenţe profesionale
C1 – Capacitatea de a aplica normele existente în colectarea și procesarea datelor pe parcursul unei cercetări științifice în domeniul  filologiei.
C2 – Capacitatea de utilizare corectă a surselor de informare într-un proiect de cercetare științifică în domeniul filologiei.
C3 – Capacitatea de realizare corectă din punct de vedere metodologic și deontologic a lucrărilor implicate în cercetarea științifică din domeniul  filologiei.
C4 - Capacitatea de redactare corectă a unei lucrări de prezentare a rezultatelor unei cercetări științifice în domeniul  filologiei.
C5 – Capacitatea de a participa eficient într-un proiect de echipă de cercetare științifică în domeniul filologiei.
Competenţe transversale
CT1- Dezvoltarea de către cursanți a unei culturi a responsabilității în munca intelectuală.
CT2 – Manifestarea de către cursanți a solidarității, reactivității și sprijinului pentru consolidarea integrității academice.

No comments:

Post a Comment

ANUNȚ - CONECTARE ONLINE LA CURS (LICENȚĂ SERIA 1 - B. ȘTEFĂNESCU)

 CURS OPȚIONAL LICENȚĂ Dragi studenți ai seriei 1 (B. Ștefănescu), 1.  Puteți participa la acest curs începînd de marți 6 oct. 2020, ora 10,...